Montag, 4. Juli 2016

Another wedding card

Die Hochzeitssaison ist bei mir noch nicht ganz vorbei. Am Wochenende durfte ich noch einmal dabei sein, als sich ein verliebtes Paar das Ja-Wort gab. Diese Karten haben die beiden von mir bekomen.
The wedding season is not yet over for me. Last weekend I was again honored to witness a couple in love to tie the knot. This is the card I made for them.


Zunächst habe ich das "Beautiful Bouquet: Dahlia" von WPlus9 mit Versamark auf Transparentpapier gestempelt und Gold embossed. Danach habe ich mein Sentiment auf goldenem Cardstock weiß embossed, ausgeschnitten und mit Schaumklebeband auf das Transparentpapier geklebt. Den Hintergrund habe ich mit Distress Inks in "Spun Sugar" und "Worn Lipstick" durch eine wunderbare Herzschlablone gewischt, die ihr möglicherweise schon bald im Sortiment von Create A Smile Stamps finden könntet. Zum Schluss habe ich Transparentpapier und Hintergrund mit einem speziellen Vellumkleber miteinander verklebt.
I started by stamping WPlus9's "Beautiful Bouquet: Dahlia" with Versafine onto vellum and heat embossig it with superfine gold embossing powde. After that I white embossed my sentiment with superfine white embossing powder onto golden cardstock. The background was sponged with Distress Inks in "Spun Sugar" and "Worn Lipstick" through a beautiful heart stencil which you might soon find at Create A Smile Stamps'. Finally I adhered my vellum panel and the background with a special vellum adhesive.



Challenges:
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Anything Goes
Time Out Challenges: #60 - CASE the designer (inspired by the flowers, the color pink and the graphic background)













Stempel | stamps: WPlus9 "Beautiful Bouquet: Dahlia", Stempelküche "Große Momente"
Stempelkissen | inks: Versafine
Farben | colors: Distress Inks "Worn Lipstick", "Spun Sugar"
Papier | cardstock: Exacompta Karteikarte, Folio Fotokarton, Transparentpapier | vellum, ??
Schablone | stencil: Create A Smile Stamps
Sonstiges | other: extrafeines weißes und goldenes Embossingpulver | extra fine white and golden embossing powder

Kommentare:

  1. Everything about me loves everything about this card!!!

    AntwortenLöschen
  2. The gold embossing on vellum makes this so special, Sonja! Just love your design - thanks for joining us us at the Simon Says Stamp Wednesday challenge!

    AntwortenLöschen
  3. Such a beautiful and elegant design for a wedding card, the gold embossing on the vellum is perfect!

    AntwortenLöschen
  4. I love the detailed gold embossing. This is absolutely stunning!
    Thanks so much for playing with us at Time Out!

    AntwortenLöschen
  5. Love it! Nice work! Thanks for playing with us at TO! :)

    AntwortenLöschen
  6. Congrats for getting HM at Time Out x

    AntwortenLöschen

Vielen lieben Dank für deinen Kommentar. Liebe Worte versüßen mir immer den Tag.
Thank you for leaving me some love. Kind words always sweeten my day.